شهرستان بندری کنارک
 
عشق یعنی زیستن
چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, :: 11:2 ::  نويسنده : مولابخش بستام

 

این شهرستان در ساحل شمالی دریای مکران(عمان)ودر حاشیه غربی خلیج چابهار با مساحتی بالغ بر11567کیلومتر مربع با مرکزیت شهر کنارک در فاصله 45کیلومتری بندر چابهار قرار دارد.


 

وجه تسمیه آن براساس آنچه بر سر زبانهاست به خاطر وجود فراوان درختان کناری بوده که در این محل وجود داشته.


 

این شهرستان درسال 1383با توجه به وسعتش و تلاش در محرومیت زدایی از مناطق دیگر این شهرستان از چابهار جدا گردید و به دو بخش کنارک و زرآباد و چهار دهستان تقسیم شد.


 

از سمال به شهرستان نیکشهر از جنوب به دریای مکران از شرق به چابهار و از غرب به استان هرمزگان منتهی می شود.


 

وضیعت آب و هوایی آ ن با توجه به قرارگیری در کنار دریای مکران و نزدیکی به مدار راس السرطان و همچنین بادهای موسمی تابستانی اقیانوس هند تاثیر می پذیرد.


 

میانگین حرارت در این شهر در گرمترین موقع سال42درجه سانتیگراد بالای صفر و در سردترین موقع سال 7درجه سانتیگراد بالای صفر می باشد.


 

پوشش گیاهی:از مهمترین پوشش گیاهی منطقه می توان به کهور،کلیر،گورگیاه ،کلپوره و آویشن را نام برد واز محصولات کشاورزی می توان به چیکو،پاپایا،موز،انبه،زیتون محلی، بی دام و هندوانه...


 

 


 


 


 

جاذبه های طبیعی و گردشگری


 

 


 

کوه گل فشان(گل فشان نافق)


 

 


 

در شمال جاده کهیر به بندر کنارک در فاصله 65کیلومتری از شهر کنارک،گل فشان مخروطی شکلی وجود دارد که بزرگترین و مشهورترین گل افشان ایران می باشد. ارتفاع این گل فشان از سطح زمینهای اطراف حدود 50متر است در قله مخروط و در داخل دهانه اصلی دهانه های به قطر چند سانتیمتر وجود دارد که بطور متناوب گل خاکستری ار آن خارج شده و به موقع خروج گل، صدایی مانند شلیک شنیده می شود .


 

بنا به گفته بومیان در فصل زمستان که بارندگی بیشتر می شود فعالیت گل فشان شدیدتر می شود و در بقیه فصول کمتر است روانه های گل که به سمت پایین سرازیر شده اند صاف و بی عارضه نیستند،بلکه به علت این که جنس آنها از رس و مارن می باشد.


 

تپه گل فشان بلبلوک


 

 


 

موقعیت جغرافیایی:واقع در نزدیکی روستای چگردانی لاش و به15کیلومتری دهستان کهیر و در جنوب شرقی کوه گل فشان واقع گردیده است.


 

این تپه به صورت دائم گل همراه با گاز از آن خارج می شودگاز خروجی از این گل فشان قابل اشتغال می باشد و هنگام شعله ور شدن مناظر زیبایی را به وجود می آورد


 

 


 

چشمه شورعین(چشمه عین)


 

 


 

 


 

موقعیت جغرافیایی:واقع در نزدیکی روستای تران ،درفاصله 28کیلومتری دهستان کهیر قرار دارد


 

استفاده از خواص درمانی از گل این سه گل فشان برای برطرف نمودن امراض پوستی و دردهایی استخوانی یکی از مهمترین مزیتهای این نقاط می باشد .


 

 


 

کوه گوردیم


 

موقعیت جغرافیایی:این کوه به ارتفاع حدوداً60متر از دریا و با مساحت حدوداً 20در14کیلومتر و در فاصله 45کیلومتر دهستان کهیر واقع شده است


 

توضیحات:شبه جزیره گوردیم یکی از جاذبه های کم نظیر استان و احتمالاً کشور می باسد دارای چشم انداز های زیبا،بکر وپوشش گیاهی بومی ،مشرف به دریای پیکران مکران،منطقه ای بسیارزیبا که از یک سمت به خشکی و از سه جهت به دزیامتصل است.


 

 


 

جنگلهای حرا


 

-         داشتن چشم اندازهای زیبا و دست نخورده،وجود مسیر زیبا منتهی به محلی که در یک طرف کوههای مینیاتوری و در طرف دیگر جنگلهای سبز از درختچه های چتری شکل (مسیر روستای برسر). ساحل بسیار زیبای ماسه ایی پوشش زیبای جنگلی حرا در کنار ساحل و میان دریا و وجود جزیرهایی جنگلی در میان آب دریا از زیباییهای و مزایای منحصر به فرد این منطقه مبی باشد.


 

 


 

 


 

از دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری</h1>


 

می توان به سواحل ماسه ای


 

کوههای مریخی(مینیاتوری)


 

منزل آریان


 

نام برد.


 

. بستام


bastamlove@yahoo.com

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ##دانلود كده آچار فرانسه##
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ بستام و آدرس moulabakhsh.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 13
بازدید کل : 921
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1